POZITIVNA KOMUNIKACIJA
V sredo dne 7.10. 2015 nas je ponovno obiskala gospa Edita, ki nam je enkrat že predavala o javnem nastopanju in retoriki. V Medobčinskem društvu gluhih in naglušnih Velenje se takšnih predavanj vedno radi udeležimo. Po mojem pozdravu sem članom društva povedal, da bo predavanje zelo dobrodošlo za vse starejše, mlajše gluhe in naglušne.
Tokrat je bilo predavanje namenjeno pozitivni komunikaciji in seveda tudi vprašanjem članom na katera je Edita z veseljem odgovorila. Da pozitivne misli ustvarjajo pozitivne občutke in privabljajo pozitivne življenske izkušnje. Povedala je kako boljše komunicirati, da je danes timsko delo zakon in da je zelo važna srčna kultura in da se znamo pravilno in lepo obnašati. Pozitivno obnašanje vodi v pozitivno življenje. Razložila je, kako poteka komunikacijski proces ter kadar govori gospodar poslušalci poslušajo. Konflikti se pojavljajo predvsem zaradi nepravilne komunikacije. Prihaja do nerazumevanja, užaljenosti, nestrpnosti. Zapomnil sem si da ljudi ne prizadenemo z besedami. Za pozitivno komunikacijo potrebujemo pripravljenost ,pozornost, prevzemanje odgovornosti, samokritiko in čustveno inteligenco. Pri komunikaciji imamo potrebe , imajo jih tudi drugi ,imamo pravice, imajo jih tudi ostali, ter da moramo vsi nekaj prispevati za uspeh. Zvedeli smo tudi kako deluje timsko delo in da je danes v službah zelo veliko tega komuniciranja. Pri timskem komuniciranju nas je razdelila v štiri skupine in smo morali komunicirati kako bomo skupno stali na različnih nogah, seveda kot tim oseb. Da je danes zelo pomembno ,da se zanimamo za soljudi, da smo nasmejani, da govorimo tisto kar zanima druge in da spodbujamo ljudi da govorijo o sebi.
Temeljno pravilo vljudnosti je: česar nočeš, da ti store drugi, tega tudi ti drugim ne stori. Slišali smo tudi, če se znamo obnašati pri tem smo imeli razna vprašanja, kaj drži in kaj ne.
V današnjem času je vse preveč negativnih stvari misli in da moramo biti človek z srčno kulturo pri tem pa vsakdo odloča sam. Paziti moramo na svoje misli ,kajti postale bodo naše besede. Besede potem postanejo dejanja in dejanja značaj ter značaj usoda.
Vprašala nas je če se znamo obnašati, da se malo zamislimo ter kako lahko izboljšamo komunikacijo. Dejstvo, da je prijaznost osnova za dobre medsebojne odnose. Člani so Editi postavili kar nekaj vprašanj glede pozdravljanja in komunikacij na katera je z veseljem odgovorila.
Za konec lepemu prijetnemu in poučnemu predavanju lahko dodam le še besedo super kar smo izvedeli novega. Takšnih predavanj se bomo še lotili večkrat saj dvigajo našo srčno kulturo znanje in lepše obnašanje. Hvala Editi za njen trud in Duški za tolmačenje ter vsem ,ki ste bili to prijetno popoldne v društvu.
Franc Forštner