Delavnica »GIBAM SE«

 

Včeraj smo se udeležili prve delavnice »Gibam se«. Po mesecu decembru, ko je (pre)veliko dobre hrane, je bila že uvodna delavnica pravi balzam za telo.
Uvodno predavanje je bilo zelo zanimivo. Tajda Reberčnik, ki je diplomirana fizioterapevtka, nam je na zelo lep način razložila osnove o gibanju.

 

 

Koliko in kako se naj bi vsak gibal.
Če se na teden gibamo manj kot 30 minut, smo telesno nedejavni.
Če se gibamo več kot 30 minut na teden, a manj kot 5 dni tedensko, bi se morali gibati pogosteje.


Če želimo biti telesno aktivni, naj bo naš cilj:
-    150 minut zmerne intenzivne telesne dejavnosti ali 75 minut visokointenzivne telesne dejavnosti tedensko
-    to dosežemo tako, da smo vsak dan 30 minut zmerno intenzivno telesno dejavni ali 15 minut zelo intenzivno telesno dejavni.


Aktiven življenjski slog omogoča:
-    več energije
-    več življenjske moči
-    močnejše, bolj napete mišice
-    manjše tveganje za srčne bolezni in možgansko kap
-    manjše tveganje nastanka osteoporoze
-    lepšo držo
-    večje samozaupanje
-    lepšo postavo in videz.Veliko je izgovorov, zakaj ne moremo biti telesno dejavni, a za to ni potreben dodaten čas, saj si lahko pomagamo takole:
-    namesto z dvigalom gremo po stopnicah
-    ko se peljemo z avtobusom izstopimo postajo prej in nadaljujemo pot peš
-    do službe ali trgovine gremo peš
-    potem ko mislite, da ne morete več, na zabavi zaplešite še eno melodijo…

 

Seveda smo potem komaj čakali, da se odpravimo v telovadnico, kjer smo naredili nekaj aerobnih in raztezalnih vaj. Ni bilo pretežko, a malo smo se le zadihali. Z mislijo, da smo naredili nekaj za svoje zdravje, smo zadovoljni odšli domov.

 

Naslednje srečanje bo v sredo, 16.1.2019, prav tako v telovadnici na bazenu Velenje ob 16 h. Na to delavnico lahko pridete tudi tisti, ki se uvodne niste udeležili.
Na tem srečanju bomo merili vzdržljivost vsakega posameznika. Vaje niso zahtevne, prilagojene so tako, da to zmore vsak.
Nekaj napotkov pred naslednjim srečanjem:
1.    Izogibajte se prekomernemu naporu 1 do 2 dni prej
2.    24 ur pred testiranjem ne uživajte alkohola
3.    1 uro pred testiranjem zaužijte lahek obrok
4.    Udobna športna oblačila in čisti športni copati
5.    Plastenka vode in brisača
Za to, da bi se začeli ukvarjati s telesno dejavnostjo, ni potrebno, da bi bili že na začetku »fit«, lahko pa naredite prve korake in do naslednjega srečanje opraviti vsak dan krog zmerne hoje okrog jezera.
Zadostna telesna dejavnost je pogoj za zdravo življenje, zato se vidimo, v sredo 16.1.2019 na naslednji vadbi.

 

Edita Kos Martinšek